Om onze internationale missie als kennis- en innovatiecentrum in de glastuinbouw kracht bij te zetten, breidt World Horti Center uit met vestigingen over de hele wereld, te beginnen in China. Waarom? De glastuinbouw wordt alsmaar internationaler. De ruimte, het klimaat en de afzetmarkt in het buitenland bieden legio kansen voor glastuinbouwbedrijven. Als kennispartner volgen wij onze participanten, om ook in het buitenland te faciliteren in onderwijs, ondernemen en onderzoek.
Lokale aanwezigheid essentieel
Jim Koop is Manager International Operations bij World Horti Center. Hij onderzoekt de mogelijkheden van uitbreiding in het buitenland, stippelt de internationale strategie uit van World Horti Center en geeft invulling aan de realisatie van de eerste buitenlandse vestiging in China. “Ieder land heeft z’n eigen cultuur, klimaat, kennisniveau, trends en ontwikkelingen. Lokale aanwezigheid is essentieel om de lokale markt écht te begrijpen en succesvol te ondernemen in de glastuinbouwsector. Wij helpen onze participanten de markt te leren kennen en hun business af te stemmen op lokale behoeftes.” Alle bedrijven die momenteel aangesloten zijn bij World Horti Center zijn internationaal actief. “De kennis en ervaring die zij opdoen is waardevolle input voor onze internationale strategie. We verzamelen al deze informatie voor ons beleid.”
Stimulans groei internationale glastuinbouw
Behalve kennis opdoen van de lokale markt, komt World Horti Center ook kennis brengen in het buitenland. “In Nederland hebben we veruit de meeste kennis van glastuinbouw. Het buitenland loopt vaak achter in ontwikkeling.