04.03.2018

Een levendige beurs, maar dan jaarrond

‘Dynamiek die je nergens anders hebt’, zo omschrijft Zentoo marketeer Danny van Uffelen de sfeer van World Horti Center. De chrysantenkwekers-vereniging is een van de participanten van het Food & Flowers-plein.

Van Uffelen werkt sinds de opening van het gebouw vrijwel dagelijks in de stand van de vereniging en krijgt bijval van zijn collega’s. De eerste etage van World Horti Center heeft een professionele uitstraling. “Op 50 m2 leggen we ons hele teeltproces uit, presenteren we het assortiment en laten we de ontwikkelingen in digitalisering en duurzaamheid zien.”

“Nieuwe producten en diensten implementeren is altijd een uitdaging geweest. Vakbeurzen waren er maar enkele dagen per jaar en dan heb je niet de gelegenheid iedere klant of lead nieuwe concepten te introduceren. Nu hebben we een jaarrond vakbeurs waar wij zelf, maar ook alle verkoop-schakels, iedere dag onze relaties kunnen ontvangen.”

“We hebben veel sterke schakels in een zwakke keten. Hiermee kunnen we echt een slag slaan in samenwerken en partnerships.”

Van Uffelen ziet ook veel kansen in de kruisbestuiving onder zijn collega-standhouders. “De collega’s hier op het plein ontvangen ook iedere dag klanten. Die zijn natuurlijk ook interessant voor ons en vice versa. Juist door-dat ze vanuit een andere sector, bijvoorbeeld de potplanten of bloembollen komen, kunnen we nieuwe concepten ontwikkelen en aan cocreatie doen. Met name voor de retail is de potentie enorm! Als dat lukt hebben we de innovatiekracht van World Horti Center te pakken. Dan kunnen we de consument nog beter bedienen.”

De samenwerking met MBO Westland, Demokwekerij en Greenport Hub bevalt Van Uffelen goed. “We kunnen ter plekke studenten enthousiasmeren en scouten voor stages. Het is heel laagdrempelig om met elkaar in contact te komen. En er gebeuren veel dingen hier. Van deelname aan een hackathon had ik nooit gehoord, laat staan gedacht. Nu krijg je de crème de la crème van universiteitsstudenten in je schoot geworpen om voor jou oplossingen voor de bedrijfsvoering te bedenken, waanzinnig!”

Geplaatst in Green Business Krant

Tekst: Sanne Bakker

Foto: Rolf van Koppen