Sinds januari jl. is Greenhouse Marketeers samen met Fair Flora en Bamboo Village Uganda gevestigd in World Horti Center. Deze drie organisaties vormen een duurzame driehoek binnen de glastuinbouw door de footprint van bedrijven te berekenen, te verbeteren, te compenseren én te vermarkten. Vele bedrijven en organisaties maken al gebruik van deze diensten, World Horti Center volgt nu ook. Henri Potze laat namens Greenhouse Marketeers weten trots te zijn op de samenwerking. “Het is een prachtig project waar wij met veel enthousiasme mee aan de slag gaan.”
Beter, slimmer en duurzamer
Mark Zwinkels laat namens World Horti Center weten eveneens blij te zijn met deze stap. “Bij de bouw van World Horti Center hebben we rekening gehouden met de meest duurzame toepassingen door gebruik van duurzame bouwmaterialen, zoals recyclebaar dubbel glas en zeer isolerend stegdoppelplaat dat 40 procent licht en warmte reduceert. Ook is het gebouw voorzien van vloerverwarming- en koeling die aangesloten zijn op een warmtepomp. Door onze footprint te laten berekenen willen wij onszelf triggeren om nog beter, slimmer en duurzamer te werken en het geeft ons inzicht waar we nu staan”.