Benjamin Troost (29 jaar) is Online Marketeer van World Horti Center en heeft als taak om het innovatiecentrum online beter te positioneren en profileren.“Op dit moment is het belangrijker dan ooit tevoren dat we informatie op de juiste manier filteren en gebruiken.”
Benjamin is in dienst als Online Marketeer, maar hij geeft in mooie woorden aan dat je binnen World Horti Center nooit slechts één specifieke functie uitvoert. De Online Marketeer zet zich dus ook weleens in voor taken gerelateerd aan gewone marketing of ondersteunt collega’s in andere disciplines. “Uiteindelijk zijn we één team.”
Taken
Wat betreft de taken verzorgt Benjamin de social media platforms en houdt hij zich bezig met statistieken met betrekking tot (online social media) campagnes. Ook realiseert Benjamin online campagnes voor events en gaat hij aan de slag met andere vormen van adverteren. Tevens heeft Benjamin de taak om een deel van de grafische vormgeving te regelen, waaronder digitale flyers, banners en andere social media beelden.
“Het doel van World Horti Center is …”
De Online Marketeer heeft een aantal dashboards gemaakt die meer inzicht genereren in wie de bezoekers van onze website zijn en wat hun zoekgedrag is. "Dit levert ons waardevolle input op over bijvoorbeeld interessante thema’s volgens bezoekers." Benjamin geeft aan dat dit soort tools vaak voortkomen uit vragen van participanten. “Nu de wereld is veranderd en we met name online bezoekers ontvangen, is het zaak onze participanten te informeren over de informatiebehoefte die de bezoekers hebben. Op die manier blijven we matchen en zijn we van betekenis voor participanten.”
Doel
“Het doel van World Horti Center is om in de toekomst niet meer reactief aan de slag te gaan vanuit de vraag van de bezoeker, maar proactief en de vraag van de bezoeker voor te zijn. Dit houdt in dat we mensen willen voeden met informatie in plaats van het inhaken op actuele informatie en anticiperen op kansen, waardoor we mensen aan ons verbinden." Aan de hand van de statistieken kan het innovatiecentrum bepaalde thema’s ontdekken die mensen interessant vinden, maar waaraan nog niet veel aandacht wordt gegeven. Dit soort informatie wilt zij bij mensen onder de aandacht brengen.
“… een businessclub binnen World Horti Center”
"Bovendien ben ik ook bezig met het net gelanceerde World Horti Society, een businessclub binnen World Horti Center. De bijeenkomsten in deze community gaan begin februari van start en zijn bedoeld om nieuwe mensen te leren kennen en netwerken te vergroten. Hoe we de bijeenkomsten gaan realiseren in de businessclub met de huidige ontwikkelen, is een uitdaging waarover we volop aan het sparren zijn op het moment", vertelt Benjamin.