Geboren Westlander en tuindersdochter Lotte van Marrewijk (20 jaar) werkte van jongs af aan in de tomatenkas van haar vader. Ze deed de opleiding Junior Accountmanager bij MBO Westland en liep haar eindstage bij bloeiende plantenkwekerij OK Plant. Na een ‘tussenjaar’ op de catwalk in Parijs nam ze het stokje over van haar voormalige collega op de marketingafdeling. Inmiddels heeft ze haar plek in de organisatie helemaal gevonden als Assistent Medewerker Marketing.
Lotte is slechts 20 jaar jong en nu al onwijs ambitieus. Let’s Work sprak haar op locatie bij OK Plant.
Je liep je eindstage Junior Accountmanager (MBO Westland) bij OK Plant. Hoe was dat?
“Mijn werk was van begin af aan veelzijdig. Zo focuste ik me met mijn stageopdracht vooral op verkoop. Ik maakte onder andere een accountplan en een verkoopplan: hoe kunnen we meer sales genereren bij bestaande klanten? Daarnaast werkte ik mee op verschillende afdelingen, waaronder de marketingafdeling.”
Sloot je opleiding aan op zo’n veelzijdige praktijkervaring?
“Natuurlijk leer ik elke dag nog veel bij op de werkvloer, maar mijn opleiding bood precies de juiste handvatten om te beginnen. Presenteren, de telefoon aannemen en e-mails opstellen bijvoorbeeld. Allemaal essentiële vaardigheden om professioneel te werken. Projecten waren tijdens de opleiding bovendien al erg praktijkgericht.”
Noem eens zo’n project?
“De ‘StuZa’ is een mooi voorbeeld. We ontwikkelden in teams een ‘studentenzaak’ met een uniek product. We leverden het product aan echte klanten, met alles wat daarbij komt kijken. In ons geval verkochten we de ‘WeCap’, een pet die trotse Westlanders kunnen dragen om zich te onderscheiden, op festivals bijvoorbeeld. Het was een bijzonder leerzaam project, ik kwam in contact met de markt en leerde het verhaal en werkproces achter een product kennen.”