Ze is slechts 22 jaar oud en nu al SEO/SEA-Specialist op de afdeling E-Commerce bij dé toeleverancier voor de professionele glastuinbouw. Joyce werkte tijdens haar studie al voor Royal Brinkman en heeft de afdeling zien transformeren van een groep junior e-marketeers tot een groep gedreven kanaalspecialisten.
Geheel op eigen initiatief kwam Joyce op haar negentiende bij Royal Brinkman op het hoofdkantoor in ‘s-Gravenzande terecht. “Ik werkte in de tomatenkas van mijn vader, maar tijdens mijn opleiding Commerciële Economie had ik behoefte aan een bijbaan die beter aansloot bij mijn ambities. Ik stuurde een motivatiebrief naar verschillende Westlandse bedrijven en voor ik het wist zat ik aan tafel bij Royal Brinkman.”
“Al snel bracht ik mijn vrije dagen en uren door bij Royal Brinkman. Daar pakte ik van alles op; van e-mailmarketing tot het opzetten van promotiepagina’s voor de webshop. Dat was een mooie manier om kennis te maken met allerlei onderdelen van online marketing.”
Vinden en gevonden worden
“Ik liep mijn derdejaars stage bij Royal Brinkman en werkte mee op de afdeling E-Commerce. Met het oog op de verschillende doorgroeimogelijkheden koos ik er vervolgens voor om ook bij Royal Brinkman af te studeren. E-commerce en online marketing hebben mij altijd geïnteresseerd en ik besef steeds meer hoe belangrijk digitalisering is voor de continuïteit van deze sector. Daarom heb ik me tijdens mijn afstudeeropdracht gefocust op de digitalisering van Royal Brinkman.”
Inmiddels heeft Joyce ook haar Master Economics and Business afgerond en werkt ze fulltime als SEO/SEA-Specialist op de afdeling E-Commerce. Simpel gezegd houdt ze zich daar met twee zaken bezig: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). In samenspraak met andere collega’s bepaalt ze de koers van SEO en SEA. “SEO houdt in dat ik onderzoek hoe hoog Royal Brinkman scoort in de zoekmachineresultaten en vervolgens kijk hoe we dit verder kunnen verbeteren.